המלצות – יוגה וסדנת לידה פעילה

גם בהריון הראשון וגם בשני תרגלתי יוגה עם רחל. זה היה המקום שלי להקדיש זמן איכות להריון המתפתח (בעיקר בהריון השני שעבר בלי שהרגשתי כמעט). רחל המקסימה היא שעושה את השיעורים האלו למשהו מיוחד…

עברתי אצלה גם סדנה של יוגה כהכנה ללידה, שעזרה לי לזכור איזו תנוחה מתאימה לאיזה שלב בלידה ולמלא את "ארגז הכלים" שלי להתמודדות בלידת הבית שתכננתי.
ממליצה בחום על שיעורי היוגה האלו – הם עזרו לי להתחבר לגוף, להירגע, לנשום קצת הריוניות, ולהאמין בעצמי שאני יכולה ללדת איך שאני רוצה.

נעם שביט יואל

 

בחודש מאי 2011, במהלך הריוני הראשון, התחלתי להתעניין בקורס הכנה ללידה. ל"פרפרים בבטן" הגעתי לאחר שיטוט באינטרנט וחיפוש אחר קורס שיענה על צרכיי ויתאים לרצון שלי ללדת לידה טבעית.
לאחר שיחת טלפון עם דנית הגעתי יחד עם בן זוגי, ליאור, ל"פרפרים בבטן" כדי להתרשם מהמקום. במהלך אותה פגישה ראשונית עם דנית בדיוק הסתיים לו שיעור יוגה עם רחל… הנשים שיצאו מהשיעור נראו לי כל כך רגועות ונינוחות…
בעקבות אותה פגישה החלטנו כמובן להירשם לקורס ההכנה ללידה של "פרפרים בבטן". כמו כן, הרגשתי שאני ממש חייבת להגיע לשיעור יוגה אחד לניסיון. אותו שיעור בודד גרם לי להרגשה כל כך נפלאה. לכן, מכאן ואילך המשכתי להגיע לשיעורים בקביעות מידי שבוע עד לסוף הריוני.
הרוגע של רחל, האישיות הנעימה שלה והתרגילים שהתאימו בדיוק למצב הפיזי והנפשי של כל אחת ואחת מאתנו גרמו לי לחכות לשיעורי היוגה בקוצר רוח. הרגשתי שתמיד אוכל למצוא אצל רחל אוזן קשבת, עצה טובה וחיוך.
אותן 90 דקות של השיעור הוקדשו מידי שבוע אך ורק להקשבה לגוף שלי ולכל השינויים המתחוללים בו. במהלך אותן 90 דקות השארתי מאחור את כל טרדות היומיום והתרכזתי בעצמי ובעובר המתפתח בתוכי.
לקראת סוף הריוני השתתפתי גם בסדנת היוגה כהכנה ללידה, אותה העבירה רחל, ובמהלכה התמקדנו בתנוחות שונות לצירים.
תרגילי היוגה, התנוחות השונות, ובעיקר הדרך בה לימדה אותנו רחל להרפות את הגוף לחלוטין סייעו לי לצלוח את הצירים כמו גם לתת לגוף את המנוחה לה נזקק בין ציר לציר.
בזכות שיעורי היוגה, בזכות סדנת היוגה כהכנה ללידה, וכמובן כמובן בזכות הקורס המעולה – שהתמקד בדיוק במה שהיה חשוב לי ולליאור והכין אותנו בצורה האופטימאלית ללידה יחד ולחוד – הייתה הלידה חוויה מדהימה ובלתי נשכחת עבורי, חוויה שענתה על כל הציפיות ומשאלות הלב שלי, חוויה שאנצור לעולמים!
תודה רבה!
עדי שטרן

 

ממליצה בחום על יוגה עם רחל!
תרגלתי איתה משבוע 16 ועד סוף ההריון.
דרך נפלאה לחוות את הגוף המשתנה לאורך התקופה מלאת ההפתעות הזו, וכן להקדיש זמן לעצמך, לעצור ולנשום…
רחל תמיד הייתה קשובה לנו- שאלה על מה היינו רוצות לעבוד, מה כואב וכו'…

המון תודה רחל על הליווי החם והשעות הנעימות בבית של "פרפרים".
מחכה ליוגה לאמהות עם תינוקות 🙂

נעה רפפורט

הגעתי לסדנת לידה פעילה כחודשיים לפני הלידה. הרגשתי שהסדנה עזרה לי להתכונן פיזית ורוחנית ללידה. אבל בעיקר, וזו הייתה לי הפתעה טובה וחשובה, הרגשתי שבעקבות הסדנה הגעתי ללידה בבית חולים לא בהתנגדות, ועם ביטחון שיש לי על מי לסמוך שם ושזה עובד. תודה רבה!
מירי משה

שיעורי היוגה בזמן ההריון היו מפלט של הקשבה לעצמי, לגוף, לתינוק ולהתרכז בדבר המופלא שקורה ללא הפרעות חימוניות.
היו שיעורים בהם רק תרגלנו והיו שיעורים שבהם שאלנו על דברים שיכולים להקל ורחל נתנה מידע.
רחל הייתה מאוד קשובה למשתתפות ומאוד סייע.
אחר כך גם הייתי עם רחל ביוגה עם תינוקות והיה פשוט מעולה.
רחל גם הייתה הדולה שלי בשל החום השופע שבה, האור שהיא מקרינה ובכלל.
למעשה סביב הלידה רחל הייתה דמות מאוד מסייעת בשבילי וגם אישי אמר שהרוגע שלה הרגיע אותו ושמח שלקחנו את רחל כדולה.
אני ממליצה מאוד על היוגה ועל ההכרות עם רחל.
נעמה

2 תגובות בנושא “המלצות – יוגה וסדנת לידה פעילה

  1. גיליתי את היוגה ואת רחל רק בהריון השלישי שלי. השתתפתי בשיעורים החל מהחודש השישי להריוני. בוודאות, עכשיו אני יכולה להגיד, לאחר הלידה, שההריון והלידה היו שונים לטובה באופן משמעותי מההריונות והלידות הקודמות שלי.
    לאורך ההריון, חיזקתי את שרירי רצפת האגן והשרירים בכלל, באמצעות היוגה. כיווצי השרירים שהיו לי בהריונות הקודמים, כלל לא היו בהריון זה. הלידה הייתה פעילה ומהירה יחסית, ב"ה, בזכות התנועות שלמדתי בשיעורים והטיפים המעולים.
    ורחל..רחל היא אישיות. אי של שקט ושלווה בתוך הריצות היומיומיות. מלווה ותומכת, מאפשרת מאוד והכל בשמחה, בנדיבות ובאהבה.
    אני ממליצה מאוד לכל מי שרוצה חווית הריון ולידה שבה הגוף והנפש מתחזקים לקראת הלידה.
    אורלי מנור

  2. עכשיו, חודש אחרי הלידה, אני יכולה לשבת לכתוב את ההמלצה שלי..

    השתתפתי בשיעורי היוגה של רחל משבוע 15 ועד סוף ההריון, ואין לי מילים לתאר עד כמה זה היה משמעותי עבורי – גם לאורך ההריון כולו וגם במהלך הלידה עצמה.
    בהריון עצמו – למרות בעיות גב שאני סובלת מהן בד"כ (בעיות יציבה וכו'), עברתי את כל ההריון ללא כאבי גב בכלל, ואין לי ספק שזה בזכות שיעורי היוגה של רחל. מעבר לכיף והשחרור שכל שיעור הביא איתו, הגוף שלי "למד" איך לעמוד נכון ואיך להחזיק את המשקל ואת השינוי במרכז הכובד. תחושת הקלילות והשינה הטובה בלילה ללא כאבי גב הן ללא ספק תוצאה של זה.
    ובמהלך הלידה עצמה – 24 שעות צירים סדירים ועוד 7 שעות לידה מתישה – הגוף שלי פשוט ידע מה לעשות למרות שזו לידה ראשונה, התנועות באו כמשהו מאוד טבעי וזורם, וגם התנוחות השונות כדי להקל את הכאב ולקדם את הלידה הגיעו מתחושה ולא הייתי צריכה בכלל לנסות להזכר בהן.

    ומעבר לכל – אין על החברה הנחמדה, העצות והטיפים הקטנים של רחל במהלך כל שיעור, והאוירה הנעימה בלי "רוחניקיות" אלא פשוט עם חיבור לעצמך.

    הגעתי לרחל דרך חברה שהמליצה לי, ואני ממשיכה את הדרך וממליצה בחום לכולן – תעשו טובה לעצמכן ותשקיעו שעה וחצי בשבוע, זה לא ייאמן איזה פלאים זה עושה.

    הריון קל לכולן!
    נעמה אפרים

כתיבת תגובה